Den nyeste teknologi og bedste service

Af Susanne

Hos Audika Hørecenter på Ndr. Frihavnsgade kan man få noget af den nyeste
og bedste teknologi på markedet samtidig med, at servicen er helt i top.

Der er sket utroligt meget med teknologien inden for høre-apparater de seneste år. Kvaliteten og teknologien er blevet stærkt forbedret samtidig med, at høreapparaterne er smartere designet. De er langt mindre, betydeligt mere diskrete og har en markant bedre komfort. De nye høreapparat har betydet, at livskvaliteten for mennesker med høretab er vokset betydeligt i de seneste år. Det er en udvikling, som man selv kan opleve, hvis man lægger vejen forbi Audika Hørecenter, der ligger centralt på Ndr. Frihavnsgade. Det danskejede hørecenter-kæde tilbyder et komplet udvalg af avancerede høreapparater fra basis- til premiumapparater og i modeller fra de kraftigste power-apparater til de mindste i-øret-apparater. Høreapparaterne er udviklet til at opfylde hver enkelt brugers individuelle behov – uanset høretab og præferencer til lyd, model eller farver. 

Da Audika er et Oticon-certificeret Hørecenter, er de eksperter i høre-apparater fra en af de førende og innovative virksomheder i høre-apparatindustrien. ”Vi har et flot og rummeligt hørecenter med al den nyeste teknologi på høreområdet. Samtidig er vi meget fleksible, og her er en meget kort ventetid. Alle vores ansatte er altid klar til at hjælpe kunderne,” siger klinikchef Sahra Hardan.  

Fagligt veluddannede

Hos Audika Hørecenter er hørespecialisterne godt uddannet og fagligt professionelle. Sahra Hardan har for eksempel selv en kandidatgrad i audiologi (læren om hørelsen og de til hørelsen relaterede sygdomme, red.). ”I Hørecenteret benytter vi os af de nyeste målinger, når vi tilpasser til et høreapparat, så vi er helt opdateret med den nyeste teknologi. Samtidig er vi yderst opmærksomme på at lytte til kundernes konkrete behov. Når vi har en kunde, gælder vores vejledning og rådgivning fra det øjeblik, de går ind ad døren og de næste fire år, hvor de har høreapparaterne. Man er desuden velkommen til at få et årligt tjek af ens høreapparat, og vi yder altid service, hvis der er behov for det. Skulle man have lyst til at inkludere pårørende, tager vi selvfølgelig også hensyn til det,” påpeger Sahra Hardan. 

Er altid klar

Når Audika indstiller høreapparaterne, gør de det ud fra den nyeste forskning og teknologi, og det er ikke noget, ”de bare gør”, som Sahra Hardan formulerer det. ”Den efterfølgende vejledning i, hvordan man bruger apparatet, vedligeholdelse osv. er noget, vi også følger op på. Man siger, at en af de største årsager til, at folk ikke bruger deres høreapparater, er, at de er usikre på, hvordan de bruger det. Mange giver op, blandt andet fordi de ikke kan komme til det sted, hvor de har fået apparatet. Hos os er vi altid klar, og vi har en åben servicetime mellem  kl. 12.00 og kl. 13.00, hvor kunderne kan komme herind, hvis de har akut behov for hjælp.” Audika yder desuden fjernstyring af høreapparaterne, hvor de kan indstille dem for brugeren, uden at man derfor behøver at møde op i hørecenteret. Det kan for eksempel være en stor hjælp til mange ældre, der kan være svagt gående. 

Høreapparater til enhver pris
I Audika Hørecenter er der høreapparater til alle priser, men uanset hvilken pris, man betaler, får man et apparat af høj kvalitet.  ”Udbuddet er stort, og man kan vælge at få et høreapparat, der er 100 procent dækket af tilskud fra staten, eller vælge et høreapparat via egenbetaling.  Og selvom vi er midt i en coronakrise, er man altid velkommen til at besøge os på Ndr. Frihavnsgade. Normalt tilbyder vi chokolade og en kop kaffe, men det er udskudt til efter krisen. 
Men vi holder naturligvis fast i vores gode service og høje faglige standard,” slutter Sahra Hardan. 


Audika Hørecenter · Ndr. Frihavnsgade 49, st. · tlf. 70 40 02 00 · www.audika.dk 

Related Articles