Mit Østerbro
  • Forside
  • Temaer
    • Bolig & indretning
    • Kultur & underholdning
    • Smag på Østerbro | guide til spisesteder
    • Shopping
    • Wellness & getaways
    • Familie & fritid
    • Biler på Østerbro
    • Mit Nordhavn
  • Portrætter
  • Historier
  • Favoritter
  • Udgivelser
  • Om
  • Kontakt

Mit Østerbro

  • Forside
  • Temaer
    • Bolig & indretning
    • Kultur & underholdning
    • Smag på Østerbro | guide til spisesteder
    • Shopping
    • Wellness & getaways
    • Familie & fritid
    • Biler på Østerbro
    • Mit Nordhavn
  • Portrætter
  • Historier
  • Favoritter
  • Udgivelser
  • Om
  • Kontakt
F.C. København vil være kulturelt flagskib for København.
Familie & fritid

F.C. København vil være kulturelt flagskib for København.

13. februar 2020

Det er én af flere ambitioner for klubben, som har været en markant institution på Østerbro siden 1992. Allerede dengang, var man ikke bange for at sætte barren højt, hvilket i dag gennemsyrer F.C. Københavns identitet. Målsætningen er altid at vinde. Mesterskaber og pokaltitler. For at komme dertil, kræver det et kæmpestort set-up både sportsligt og kommercielt. En proces som aldrig står stille, og en proces, som har mange facetter.

F.C. København er mere end en fodboldklub. Så derfor foregår der rigtigt meget udenfor kridtstregerne, som viser, at klubben anerkender sit ansvar overfor københavnerne. Når man uge efter uge tiltrækker tusindvis af borgere til Østerbro for at underholde, begejstre og glæde, betyder
det også, at borgerne skal kunne forvente noget af F.C. København, som er ud over det sædvanlige.

For at blive et kulturelt flagskib må man have en klar strategi. Hovedansvaret for at realisere F.C. Københavns strategi ligger hos COO Katja Moesgaard. Efter få år på posten har Katja Moesgaard formået at beskrive en strategi, som går langt ud over grænserne for, hvad en ”almindelig” fodboldklub normalt indeholder. Blandt andet derfor, kan Østerbroborgerne og alle andre Københavnere opleve flere tiltag som inkluderer oplevelser, integration og inklusion. Fodbold skal være for alle. Uanset etnicitet, alder og køn.

BOLD I BYEN
Hovedtemaet for F.C. Københavns strategi er projektet Bold i Byen. Med flere forskelligartede tiltag vil klubben være en aktiv spiller, når det handler om byens borgere og ikke mindst børn. Signalværdien er ikke til at tage fejl af. Børn skal dyrke motion og gerne sammen med andre. Det skaber et fællesskab og oplevelser. Motion medvirker også til en forbedret indlæring og en sjovere hverdag.

BLUE & WHITE BANNER
F.C. København har i flere år arbejdet med mange samarbejdsklubber under projektet Blue & White Banner. Et projekt, som i dag tæller 43 klubber og over 33.000 medlemmer. Projektet har en social side, hvor man arbejder med at styrke samarbejdsklubbens kompetencer for at skabe et sundt fodboldmiljø. Desuden får samarbejdsklubben mulighed for at give sine medlemmer nogle unikke oplevelsesmuligheder med F.C. København.

CPH PLAYDAY
CPH Playday er et projekt, som skal få alle Københavns skolebørn til at prøve forskellige motionsformer. Arrangementet består af 2 arrangementer om året, ét arrangement i Fælledparken og ét arrangement i DGI Byen. Alle skolebørn inviteres til at deltage og når arrangementet er i Fælledparken inviteres alle børn med til en Superligakamp i Telia Parken bagefter.

Forrige indlæg
Kæbekirurgi Find vej til den bedste behandling
Næste indlæg
42.000 m2 af Østerbro ændrer karakter

Related Articles

Katrine Øland Frandsen: Solorejser giver perspektiv

11. maj 2020

Vandfly skaber bro mellem Aarhus og København

13. juni 2019

5 brætspil til efteråret

28. oktober 2019

2 øer fyldt med luksus

15. april 2019

Det er menneskets opgave at blive menneske! (Cicero...

6. maj 2020

De bygger bro til vandet

11. maj 2020

Vi ser jo ikke alle sammen ens på...

22. oktober 2019

Plads til eliten og det sociale ansvar

9. december 2019

Et flot smil og sunde tænder

22. oktober 2019

Klaus og Frank er tilbage på banen –...

25. juni 2020

Følg os på Instagram og Facebook

Facebook Instagram

Læs Mit Østerbro

Enterprise


STAY

ZORO

Dancontainer

Paulun

Fattiggården på Ærø

Seneste indlæg

  • Lokale håndværkere bag specialopgaver for Bolia
  • Et designmæssigt åndehul
  • Sprød løgtærte med 3 slags ost og rødbeder
  • Træning virker på den lange bane
  • Nøglen til et godt helbred ligger i blodet
  • 7 effektive hjemmeøvelser
  • OL svømme-drømmen lever i bedste velgående på Østerbro…
  • Børn i byen

Mit Østerbro

Lokalmagasin med historier og portrætter fra bydelen og inspiration til det nære på Østerbro og i Nordhavn – mad, bolig, shopping, familie, fritid og wellness.

Find rundt

  • Forside
  • Temaer
  • Portrætter
  • Historier
  • Favoritter
  • Udgivelser
  • Om
  • Kontakt

Seneste indlæg

  • Lokale håndværkere bag specialopgaver for Bolia

  • Et designmæssigt åndehul

Mit Østerbro / www.mitoesterbro.dk


Tilbage til toppen