Mit Østerbro
  • Forside
  • Temaer
    • Bolig & indretning
    • Kultur & underholdning
    • Smag på Østerbro | guide til spisesteder
    • Shopping
    • Motion & velvære
    • Familie & fritid
    • Biler på Østerbro
    • Mit Nordhavn
  • Mit sommerhus
    • Bolig & Indretning
    • Familie & Fritid
    • Smag på sommerlandet
  • Portrætter
  • Historier
  • Favoritter
  • Udgivelser
  • Om
  • Kontakt

Mit Østerbro

  • Forside
  • Temaer
    • Bolig & indretning
    • Kultur & underholdning
    • Smag på Østerbro | guide til spisesteder
    • Shopping
    • Motion & velvære
    • Familie & fritid
    • Biler på Østerbro
    • Mit Nordhavn
  • Mit sommerhus
    • Bolig & Indretning
    • Familie & Fritid
    • Smag på sommerlandet
  • Portrætter
  • Historier
  • Favoritter
  • Udgivelser
  • Om
  • Kontakt
F.C. København vil være kulturelt flagskib for København.
Familie & fritid

F.C. København vil være kulturelt flagskib for København.

13. februar 2020

Det er én af flere ambitioner for klubben, som har været en markant institution på Østerbro siden 1992. Allerede dengang, var man ikke bange for at sætte barren højt, hvilket i dag gennemsyrer F.C. Københavns identitet. Målsætningen er altid at vinde. Mesterskaber og pokaltitler. For at komme dertil, kræver det et kæmpestort set-up både sportsligt og kommercielt. En proces som aldrig står stille, og en proces, som har mange facetter.

F.C. København er mere end en fodboldklub. Så derfor foregår der rigtigt meget udenfor kridtstregerne, som viser, at klubben anerkender sit ansvar overfor københavnerne. Når man uge efter uge tiltrækker tusindvis af borgere til Østerbro for at underholde, begejstre og glæde, betyder
det også, at borgerne skal kunne forvente noget af F.C. København, som er ud over det sædvanlige.

For at blive et kulturelt flagskib må man have en klar strategi. Hovedansvaret for at realisere F.C. Københavns strategi ligger hos COO Katja Moesgaard. Efter få år på posten har Katja Moesgaard formået at beskrive en strategi, som går langt ud over grænserne for, hvad en ”almindelig” fodboldklub normalt indeholder. Blandt andet derfor, kan Østerbroborgerne og alle andre Københavnere opleve flere tiltag som inkluderer oplevelser, integration og inklusion. Fodbold skal være for alle. Uanset etnicitet, alder og køn.

BOLD I BYEN
Hovedtemaet for F.C. Københavns strategi er projektet Bold i Byen. Med flere forskelligartede tiltag vil klubben være en aktiv spiller, når det handler om byens borgere og ikke mindst børn. Signalværdien er ikke til at tage fejl af. Børn skal dyrke motion og gerne sammen med andre. Det skaber et fællesskab og oplevelser. Motion medvirker også til en forbedret indlæring og en sjovere hverdag.

BLUE & WHITE BANNER
F.C. København har i flere år arbejdet med mange samarbejdsklubber under projektet Blue & White Banner. Et projekt, som i dag tæller 43 klubber og over 33.000 medlemmer. Projektet har en social side, hvor man arbejder med at styrke samarbejdsklubbens kompetencer for at skabe et sundt fodboldmiljø. Desuden får samarbejdsklubben mulighed for at give sine medlemmer nogle unikke oplevelsesmuligheder med F.C. København.

CPH PLAYDAY
CPH Playday er et projekt, som skal få alle Københavns skolebørn til at prøve forskellige motionsformer. Arrangementet består af 2 arrangementer om året, ét arrangement i Fælledparken og ét arrangement i DGI Byen. Alle skolebørn inviteres til at deltage og når arrangementet er i Fælledparken inviteres alle børn med til en Superligakamp i Telia Parken bagefter.

Forrige indlæg
Kæbekirurgi Find vej til den bedste behandling
Næste indlæg
42.000 m2 af Østerbro ændrer karakter

Related Articles

Indlæserens favoritter

10. april 2022

Alt andet end et nummer i rækken

8. juni 2022

En verden af lækre is

6. maj 2020

Træning virker på den lange bane

19. februar 2021

Børn i byen

19. februar 2021

Kvalitetscykler i rare rammer

25. juni 2020

Det er menneskets opgave at blive menneske! (Cicero...

6. maj 2020

Limfjordslandet er det oplagte feriested

25. juni 2020

Serier til december og juleferien

7. december 2021

Redaktørens anbefalinger: SERIER TIL VINTERFERIEN

8. februar 2022

Følg os på Instagram og Facebook

Facebook Instagram

Læs Mit Østerbro

Læs Mit Sommerhus

Politikens Forlag

Democratic Eyewear

Oliviers & Co

Altan.dk

Beaute Pacifique

Mit Nordhavn

Læs Mit Sommerhus

Seneste indlæg

  • Sommer og saltvand
  • Vores brilleunivers vokser – Vi udvider Koldby Optik og overtager nabobutikken
  • Solbriller er som solcreme til øjnene
  • REMA 1000 mindsker plastforurening
  • En radiator må godt være lækker
  • Køkkendesign til nye tider
  • Øasen – en åben festival for alle
  • Solbriller Pierre-Emile Højbjerg

Mit Østerbro

Lokalmagasin med historier og portrætter fra bydelen og inspiration til det nære på Østerbro og i Nordhavn – mad, bolig, shopping, familie, fritid og wellness.

Find rundt

  • Forside
  • Temaer
  • Portrætter
  • Historier
  • Favoritter
  • Udgivelser
  • Om
  • Kontakt

Seneste indlæg

  • Sommer og saltvand

  • Vores brilleunivers vokser – Vi udvider Koldby Optik og overtager nabobutikken

Mit Østerbro / www.mitoesterbro.dk


Tilbage til toppen