Nem og hurtig booking af el- og VVS-opgaver online

Af Susanne

VVSPlus gør det nemt og enkelt for kunden at booke en elektriker eller VVS-montør online via hjemmesiden www.vvsplus.dk. Her får kunden svar retur inden for kun 24 timer på hverdage.

Med helt ny it-platform har vi skabt et system, som giver os mulighed for hurtigt at tage hånd om kunden på en langt mere effektiv måde. Hverken vi eller kunden er afhængige af faste åbningstider og fysisk besigtigelse af opgaver. Hos VVSPlus foregår kommunikationen nemlig online, og døgnet rundt har kunden selv adgang til vores kalender for booking af vores håndværkere. Modtager vi en forespørgsel fra en kunde, kvitterer vi med et tilbud retur inden for 24 timer på hverdage,” fortæller Max Nissov-Johannsen, som er tilbudschef hos VVSPlus.

Umiddelbart synes VVSPlus at være en traditionel installatørforretning, men al kommunikation foregår online. Den typiske kunde finder frem til virksomheden via en Google-søgning, hvorefter kunden laver en forespørgsel eller bestilling direkte på VVSPlus’ hjemmeside.

“Når kunden har lavet en forespørgsel, garanterer vi som en del af vores koncept, at kunden har et tilbud retur inden for 24 timer. Hvis det er en opgave af et lidt større omfang, kan vi have brug for mere information, men også her er kunden garanteret en respons indenfor 24 timer. Her vil vi typisk ringe til kunden for at høre nærmere om opgaven. Vi har en behandlingstid på i alt seks dage fra vores første kontakt til kunden og til opgaven er fuldført og slutfaktureret. Det understøtter den travle tid, vi lever i. Samtidig går vi aldrig på kompromis med kvaliteten af det udførte arbejde, for det har vores kunder ikke tid til,” fortæller Max Nissov-Johannsen.

Både el og VVS-opgaver udføres
Med et fast team af elektrikere og VVS-montører udfører VVSPlus både el- og VVS-opgaver og fortrinsvis hos privatkunder. “Vi har 15-20 mand kørende, men kan altid trække på yderligere folk fra vores moderselskab, Finn L. & Davidsen A/S, som har 225 ansatte,” forklarer tilbudschefen.

Online findes en række andre virksomheder, som tillige tilbyder håndværkere via en online platform. Men i modsætning til VVSPlus går disse virksomheders funktion ofte ud på at formidle kontakten mellem kunde og eksterne håndværkerfirmaer og dermed ikke udførelsen
af selve opgaven. Det har stor betydning for VVSPlus og kunderne, at det er egne, kendte håndværkere, som sendes ud på opgaverne, hvormed der bedre kan garanteres for kvaliteten af det udførte arbejde.

Hos VVSPlus udfører man ikke større renoveringer, og det er et bevidst (fra)valg. Til gengæld er der travlt med opgaver som udskiftninger af el-tavler, stikkontakter, blandingsbatterier, toiletter, varmtvandsbeholdere og lignende opgaver. Ofte er det opgaver hos kunder, som bor i det, der betegnes som den gamle bygningsmasse. “Hvis en beboer på Østerbro eksempelvis skal have renoveret hele sit badeværelse, takker vi nej til opgaven. Men skal vedkommende have skiftet sit toilet, er vi klar,” fortæller Max Nissov-Johannsen.

Forventningsafstemning foretaget inden besøg
Når kunden indgår en aftale med VVSPlus, foretages der altid en forventningsafstemning med kunden, inden opgaven udføres. Derfor kender kunden altså prisen, inden håndværkeren kommer. Så længe de aftalte forudsætninger for opgaven gør sig gældende under udførelsen, er kunden sikret en fast pris på opgaven.

“Kunden godkender tilbuddet elektronisk. Herefter sendes kunden videre til vores kalender, hvor kunden selv kan vælge et tidspunkt for udførelsen. Det betyder faktisk, at man kan foretage en bestilling af en elektriker eller VVS-montør på alle tider af døgnet. Det er en stor fordel i nutidens samfund, hvor folk ofte har travlt med en masse ting i løbet af en arbejdsdag og måske ikke har tid til at bestille en håndværker på traditionel vis eller vente på et tilbud,” pointerer Max Nissov-Johannsen.

Max fortæller endvidere, at alle medarbejdere hos VVSPlus er uddannet til at arbejde hos privatkunder, da det kræver en særlig indstilling og bevidsthed om kundeservice. “Så er vi altid sikre på, at kunden mødes af medarbejdere, som er klar til at give kunden den optimale behandling.”

Hurtigt arbejdsflow
Det hænder, at en opgave er så akut, at kunden ikke kan vente på næste ledige tid og derfor ringer til VVSPlus. Planlægningen af håndværkernes hverdag sker derfor også så vidt muligt med plads til det uforudsete. “Der er meget gang i opgaverne for tiden, men hvis en kunde ringer kl. 9.00 om morgenen angående et løbende toilet, kan vi være ude og reparere det samme dag. Det er det flow, vi bestræber os på at arbejde efter, og det er blandt vores vigtigste succeskriterier,” fortæller Max.

Bevidst prisstrategi
Med en bevidst prisstrategi har VVSPlus placeret sig på et prisniveau, som er tilsvarende markedsniveauet. Det er en del af konceptet, at kunden ikke skal betale mere for den hurtigere behandlingstid. “I enkelte tilfælde kan VVSPlus’ priser ligge på et lidt højere niveau, men så drejer det sig typisk om de yderst akutte opgaver,” understreger Max Nissov-Johannsen.

Med denne strategi håber VVSPlus at kunne være med til at sætte en ny standard for branchen, hvor kunden i højere grad kan opleve et hurtigere behandlingsforløb til vante, gennemsigtige priser.

Lynhurtigt tilbud gjorde forskellen
Jeg har købt ny andelslejlighed og i den forbindelse skulle køkkenet flyttes fra en ende af lejlighedens alrum til den anden. Så rør og vand i kælderen skulle ændres og det hele skulle derfor godkendes af foreningens bestyrelse – ”alt vvs-arbejde skal udføres af aut. Vvs-firma”. Det skulle gå stærkt, så jeg kontaktede forskellige vvs-firmaer, heriblandt VVSPlus. Jeg fik lynhurtigt tilbud med grundig opgave formulering og varighed. Prisen synes jeg var rimelig, så dette kombineret gjorde mit valg let.
Og jeg fortrød ikke mit valg. VVSPlus kom som aftalt og lavede vand og afløb til mit nye køkken, ordnede rør i kælderen til foreningens store tilfredshed. Og som en lille ekstra bonus, så hjalp de mig med toiletafløbet på mit nye badeværelse. Alt i alt en meget positiv håndværker oplevelse med VVSPlus, som derfor får min anbefaling til andre der skal bruge hurtig og effektiv VVS-hjælp. Tak.
PS: Håndværkerne ryddede endda pænt op efter dem selv.
Martin, Østerbro


VVSPlus · Park Allé 350A · 2605 Brøndby · Tlf. 70 12 20 21 · www.vvsplus.dk

Related Articles